Monday, April 25, 2011

Jalan-jalan Zoo Negara..

Setelah penat mendengar suara yang mcm langau... hari2 tanya bile nk pergi zoo... maka semalam sampai la aku dan family di Zoo Negara.. plannya last week lagi nk pergi tapi apakan daya kite mampu merancang... gara2 hari Sabtu lepas hujan sepanjang hari.. so, terpaksa la tunda...

{Entrance Zoo Negara.. dh nk balik br snap gambar..}

Actually, anak aku si Irfan tu yang beria-ia nk dtg zoo ni... itupun gara2 kinder die buat lawatan ke situ pada sabtu lepas.. utk aku lepaskan anak aku pergi dgn cikgu2nye takle aku yakin lagi sbb si Irfan ni br 5thn.. alangkan klu berjalan dgn akupun die akan lari merata2, tktau la aku klu die pegi dgn kengkawan... agaknya mau pening cikgu die nk handle... so utk tidak megecewakan die, aku bawak la jugak die pergi Zoo.. at least, bila kengkawan die bercerita takde la die nganga jer.. hiks..

{Ni kat show area... }

Sesampai je di Zoo, mmg timing baik sbb ade show.. so aku & family layan la show dulu.. tp tk banyak sgt.. cuma ade show singa laut, helang, binturong dan burung macaw je... dlm setengah jam dh abis.. tapi ok la, very entertaining... anak2 aku sgt enjoy... Jalan2 dalam tu lebih kurang 3 jam, anak2 aku dh mengeluh penat n dah start buat perangai... so aku terus ajak mr laling balik.. bukannya ape, anak2 aku klu dh start buat perangai.. babypun kalah.. nanti ade yg nk berdokong bagai...

On the way nk balik tu... aku singgah lunch kat kedai asam pedas Melaka kat Kampung Pandan... hmmmpphhh... sedap, pedas, meleleh... mmg puas laa.. maklumla hampir 3 thn jugak aku tk makan kt situ since aku pindah ke Pj... so mmg puas hati sesangat... thanx mr laling sbb layan nafsu makan isterimu ini.. hiks..

Jom layan gambar2 aku n family kat Zoo Negara...





No comments:

Post a Comment