Thursday, November 24, 2011

35 weeks.. 2 weeks to go... :)

Alhamdulillah... semalam check up baby.. condition ok w/pun uri dah nampak matang dan air ketuban masih banyak... berat baby dah 2.5kg dan berat ibu baby 70kg... huhu.. naik 2kg dlm masa 2minggu.. start next week, aku dah check up seminggu skali... gynae aku cakap aku dh boleh bersalin bila2 masa je sekarang ni.. ape2 halpun biar le baby keluar pada 131211 ni seperti yang di plan tp terserah pada Allah punya kuasa...

Sekarang ni nak jalanpun dh seksa... sakit sangat kt bawah tu... kata prof baby dh engage so kepala die menekan ke bawah... scar czer akupun asyik rase tegang dan sakit je.. Klu pregnant abang2 dulu, bila dh 8 bln ke atas aku lagi gila shopping... One utama tu dh mcm sebelah opis je.. hr2 nak pegi situ.. drive sendiri pulak tu dr Kepong tp yang ni 8 bln aku dh tk larat nk jalan...jalan sikit dah cari kerusi nk duduk... beza sungguh... drive mmg takle.. selama pregnant ni br 4 kali pegang stereng... hmmppphhh... manja betul yang ni... hopefully baby kt dalam jangan manja sangat ye.. :)

Last Friday 181111... baby aku buat gempak jap.. tetiba dari pagi asyik sakit perut macam contraction... selang 15 min - 20min... aku call gynae minta pendapat die.. so, akupun pegi la hospital.. buat CTG, VE dan check urine... bukan senang nk ambil heartbeat baby aku sbb die asyik mengelak aje bila alat ultrasound tu kena kat die... agaknya bising kot... prosedur yg hanya 20min jadik sejam lebih... bila dh settle semua, doc cakap everything's ok cuma aku kena jangkitan kuman pada pundi kencing @ kencing kotor... pasal tu aku rasa sakit...  Alhamdulillah, so baby bleh stay dlm belly ibu hopefully for another 2 weeks..:) InsyaAllah.. moga2 Allah permudahkan urusanku dan lindungi aku dan baby dari perkara2 yg tak diingini.. amin..

No comments:

Post a Comment