Wednesday, May 25, 2011

9 tahun sudah... Alhamdulillah...

Hari ini, 25/5/2011 genap sudah 9 tahun usia perkahwinan aku dan en hubby... Alhamdulillah... dalam tempoh 9 tahun ini, hidup kami aman damai, bahagia di samping 2 orang cahayamata yang comel, nakal, cerdik dan lincah... InsyaAllah, kegembiraan dan kebahagiaan ini akan berterusan dgn hadirnya insan baru hujung tahun ini...amin..:)

.: Chumel tak aku n hubby dulu2... tp skang lagi chumel kan.. hehe.. :.

Well, menyingkap kembali zaman perkenalan kami dulu... sesaje nk flashback, baru laa best.. hehe.. sebenarnya en hubby ni coursemate aku masa aku kt IPTA di Ipoh dulu... sebenarnya hubby aku ni saje try test ngorat aku sbb die kate saingan ramai sgt (ececehh.. cam glamer sgt.. hehe..).. even budak rumah sewa diepun ade la 2, 3 org tgh dok ayat aku time tu... ade tu siap bagi bunga... ade yg hari2 hantar buah pelam kat aku(sbb aku ni hantu buah pelam)... tp aku ni waktu tu dh ade boyfren.. so aku tk layan la... tp lain plak jadinya bila en hubby yg approached aku... ntah kenape, aku cam teringin sgt nk kenal dkt dgn die... maybe sbb aku selalu dgr cerita baik2 aje tentang die... pasal tu la kot aku layan tu...

Tapi, proses die nk kenal aku bukan mudah... memang aku uji die tahap gaban laa... smpi aku sendiri tabik spring kat die di atas kesungguhan die nk kat aku... ye laa... smpi aku bleh say goodbye kat boyfren aku yg dh 5 thn bercinta maut waktu tu... sbb aku tk pernah jumpa lelaki yang betul2 hargai aku macam die... mmg pengorbanan die mencairkan ego wanita aku la...

Alhamdulillah, berkat kesabaran die, kami bertunang pd Chinese New Year Februari 2002 dan bernikah pd 25/5/2002... so bertunang kejap je... tk elok tunang lame2 kate org tua... Alhamdulillah, selama tempoh bercinta dan menjadi isteri kpd en hubby aku ni, kami bahagia dan tk pernah lagi diuji dgn ujian yg berat2.. moga2 ikatan perkahwinan ini akan bahagia dan berkekalan sehingga ke akhir hayat... Amin...

.:: Anniversary gift from en hubby untuk tahun yg ke-9... thanx laling...::.

No comments:

Post a Comment