Tuesday, November 8, 2011

Preparation untuk sambut baby...:)

So far, preparation utk sambut baby aku nih dh 98% complete... tinggal set cadar baby cot, comforter set yg aku order dr salah sorang blogger belum terima lagi... baby cot/playpen & bouncer (recycle abg irfan punye) belum cuci lagi... stroller tgh pikir nk beli ke tak tp besar kemungkinan akan beli slps deliver... yg abg punya masih baru tp kesian plak asyik recycle ajekan..beg hospital for me and baby dh ready... baju baby dh complete kot... rasenya cam berlebih2 plak... breastpump & semua yg berkenaan dgn breastfeedingpun dh complete.. tinggal nk sterilize botol susu & breastpump jer... InsyaAllah baby akan menjenguk dunia paling lewat 15/12/2011 sbb aku still nak discuss dengan gynae aku agar dipercepatkan ke 12/12/2011...

Banyak juga butik baby yg aku dh round.. tp kebanyakan baju baby aku beli dari butik baby poney, pumpkin patch & factory outlet...  dekat JJpun ade sbb dkt JJ byk pilihan baju yg unisex... barang2 baby yg lain mcm botol susu, blanket, mandian dan barang2 keperluan aku, semuanya aku beli di mybbstore butik & onebabyworld butik...  semua ade kt sini... sedia duit jer.. hehe..



Ni antara baju2 yg aku beli masa first time shopping baju baby slps tahu gender.. so, baju2 nya more gurlish la kan then bila doc n org lain nasihat jgn beli baju baby gurl byk sgt so akupun stop ler and terus cari baju baby unisex dkt JJ... hehe.. risau jugak, skali keluar boy, takkan aku nk bg pakai jugak baju yg siap dgn ropol2.. haru... aku berhabis utk baju2 kt atas tu dlm RM450... dan dekat JJ hampir RM600 selama 2 kali berulang alik... huhu...

Ni semua barang2 yg dibeli slps dh simpan dlm storage box... storange yg besar (pink &biru) tu semua baju.. yg dlm bekas pink tu semua baju, blanket, napkin yg baru... dan dlm kotak biru tu recycle abang2 punya... bekas pink cair atas sekali tu semua barang2 aku.. breastpump, jamu n segala mak nenek punya keperluan waktu berpantang aku sumbat dlm tu... dlm plastic mybbstore tu pulak barang2 yg beli berlebih2.. so biar je dlm tu... last skali, beg hitam tu beg untuk ke hospital... ade baju baby, baju aku skit dan serba sedikit keperluan baby... so dh settle dh part nih...

Skang nih aku tgh dok survey stroller... dlm senarai aku ade 3 yg menarik perhatian aku... so, belum decide lagi yg mana sbb hubby cakap tunggu baby keluar dulu... lgpun aku guna stroller ni bile bawa baby pg injection so lps bersalinpun sempat beli lagi..

Ini ler 3 stroller yg masih blum decide lagi..

SCR6 Sweet cherry(Made in Malaysia) tp sgt cantik & sesuai utk baby, hargapun berpatutan...


Quinny Zapp Xtra - ni pun sgt cantik n sgt sesuai utk baby tp klu anak sulung confirm aku beli sbb adik2 bleh recycle sbb harganya agak mahal...

Halford S8 Pramette - yg ni pun ok & hargapun berpatutan... 

No comments:

Post a Comment