Thursday, November 3, 2011

Kakiku bengkak... Oh! nooo...

Adoooiii... dh rase mcm nk pecah dh kaki aku nih... masa 7 bln  hr tu dh start bengkak tp tu rasenya sebab terseliuh skali tp bile dh 32 weeks ni amat le bengkaknya... sampai anak aku kate kaki aku dh mcm kuih apam... seronok pulak diorg main tekan2...

Semalam di sebabkan kerisauan tahap gaban tgk kaki aku sampai nk sarung kasutpun tk boleh so aku pergi ler klinik... check BP & urine... lgpun gynae aku dh pesan suruh monitor BP tp aku yg malas nak pergi klinik tiap2 minggu... nasib baik BP ok & urine bersih... doc aku ckp if BP aku naik jer die akan refer aku ke hospital terus sbb ini tanda2 pre-eclamsia.. so ape pre-eclamsia tu korang google le sendiri ye... benda ni mmg sgt bahaya untuk ibu dan anak & normally happen during 3rd trimester la... so skang ni aku kena la ulang alik klinik 2 kali seminggu... huhu...

Skang ni baby aku nih asyik mengeras jer... maklumler space dh kecik so nk buat somersaultpun dh tk bleh... skali die gerak dgn badan2 akupun gerak skali... baby aku nih sgt ler aktifnyer... kadang2 aku tktau bila masa die tidur... tp aku sgt suka bile die gerak sbb aku tau wujudnya kehidupan baru dlm rahim aku... aku akan merindui saat2 ni bila die dh lahir nanti... Entah ade lagi ke peluang untuk aku pregnant lepas nih.. Hanya Allah yg maha mengetahui...:)

No comments:

Post a Comment