Friday, November 11, 2011

Uri terlebih matang dari baby...!!!???

Hari rabu yg lepas aku pergi maternity checkup... Seperti biasa Prof Hatta akan scan baby aku... Alhamdulillah, gender baby still nampak seperti girl... cuma yg tak menariknya bila Prof ckp uri aku sudah matang mcm sudah 38 weeks pregnancy sedangkan baby aku br 33weeks... bile scan uri sudah memutih... Prof cakap kemungkinan untuk bersalin awal lebih tinggi... padahal aku br je discuss dgn die nk czer on 12/12/11... hopefully baby boleh bertahan sehingga ke tarikh tu sbb klu lebih awal baby akan jadik premature...

Sekarang ni aku kena monitor baby movement... 10 movement dalam masa 12jam... kalau kurang aku kena pergi emergency terus... setakat hari ni, baby movement alhamdulillah ok... dlm masa 2jam aku dh rasa lebih dr 10 gerak.. lebih2 lagi waktu aku tengah makan.. lagi aktif baby gerak... cuma yang tak boleh tahan bila baby mengeras... mak aihhh, sakitnya mcm contraction nk bersalin... semoga Allah lindungi baby dan aku dari perkara2 yg tidak diingini dan semoga aku selamat melahirkan baby aku nanti.. InsyaAllah..

1 comment:

  1. sala...saya ingin bertanya..semasa kelahiran baby bertanya okey kew

    ReplyDelete